Szemlélődő Szív

Nyaralj otthon!

2017. augusztus 08. - Szemlélődő Szív

Nyári nagy meleg ide, közösségi média tengerparti képei oda, sokaknak csak ábránd egy-egy bel- vagy külföldi utazás. Ha nem akarsz nagyobb összeget nyaralásra szánni - de mégsem szeretnéd, ha élmények nélkül telne el a nyár - még van időd, hogy megvalósíts néhány kipróbált, pénztárcakímélő ötletet.

pathway in forest with yellow sunlight

1. Nézz körül a környéken!

Nem kell ahhoz távoli országokba utaznunk, hogy emlékezetes élményekben legyen részünk. Mi idén tavasszal egy könnyed kirándulásra indultunk Mártélyra. Kocsival kevesebb, mint fél óra alatt értünk a Holt-Tisza partjára. Csomagoltunk almát, kekszet, néhány szendvicset és vizet, aztán nekiláttunk a gyalogtúrának. Mártély csendes vízpartja és a kialakított tanösvény két kicsi gyermekkel - és egy babakocsival - is ideális helyszín arra, hogy egy kicsit kiszakadjunk a mindennapi mókuskerékből. Bográcsozó  és szalonnasütő lehetőségek, valamint játszótér is várja a látogatókat. Az utóbbit mi is leteszteltük. Belépőjegyre nem kellett költenünk, csak az üzemanyag árával kellett számolnunk. Hasonló élményben lehet részed egy nagyváros füvészkertjében vagy egy közeli községben.

Néhány hónappal később a szomszédos település, Derekegyház palacsintafesztiváljára autóztunk el. Gyorsan végigjártuk a kirakodóvásárt, közben próbáltam a gyerekeket távol tartani a mindenféle gagyi vackot és törékeny holmikat áruló részektől. A nagyobbik fiam kapott egy cukorból készült kígyót, a család többi tagja pedig befalt jó pár lekváros, kakaós és fahéjas palacsintát. Mindezt olcsón megúsztuk, mégis lett egy közös, családi, nyári élményünk. A fesztiválszezon még javában tart. Nézz körül, milyen kisebb-nagyobb rendezvényeket tartanak a környékeden!

Nem olyan régen Szegeden jártunk a Vadasparkban. Családi jeggyel tudtunk bejutni, amely olcsóbb volt, mintha két felnőtt és egy gyerek jegyet vettünk volna. A nagyobbik fiam élvezte, hogy közelről szemügyre vehette a félelmetes ragadozókat. A kisebbik fiunk nagyon szereti az állatokat, ennek ellenére alig lehetett elvonszolni a bejárat melletti játszótérről. Ez a kirándulás azért volt emlékezetes a számomra, mert nagyon szigorúan próbáltam ügyelni arra, hogy ne termeljünk hulladékot az út során. Hogy az elhatározásom milyen sikerrel járt, arról egy későbbi cikkben talán majd beszámolok. Gondold végig, milyen program érdekelne téged és milyenek hoznák lázba a csemetéidet! Cirkusz, múzeum vagy egy koncert is megérhet néhány ezer forintot, hogy emlékezetes pillanatokat szerezhess a családnak.

brown bear near grass field

2. Nézz körül a városodban!

Bármennyire is próbálja az ember élére rakni a pénzt, egy nyáron egyszer talán megegedheti magának azt a "luxust", hogy a párjával kettesben, illetve a gyerekekkel is elmenjen egy helyi étterembe és ott vacsorázzon meg. Ne gondolj rögtön méregdrága exkluzív fogásokra! Pizza, sör és limonádé is alkalmas arra, hogy egy picit magunk mögött hagyjuk a konyhai főzőcskézés monotóniáját. Próbálj ki egy új sütit a cukrászdában vagy rendelj egy meglepő nevű koktélt egy étteremben! (A tavalyi koktélos estémről itt is beszámoltam nektek.) A helyi strandok és élővizek is frissítően hatnak testre, lélekre egyaránt. Míg az előbbi helyen több ezer forintot is ott hagyhatsz a pénztárnál, az utóbbinál nem kell számolnod ezzel a költséggel.

person grilling meat

3. Nézz körül az otthonodban (vagy a barátaidéban:)!

Ha az ember olyan szerencsés, hogy kertes házban lakik, számos lehetőség megnyílik előtte, amelyről a panel falai között csak álmodhatott. Ilyen például egy lezser kerti sütögetés a barátokkal vagy a családdal. Mindegy, hogy bográcsozás, grillezés vagy szalonnasütés mellett teszed le a voksod. A lényeg, hogy együtt legyél azokkal, akiket szeretsz.

A hőségriadó kellős közepén nincs nagyobb áldás egy saját kis medencénél. Ha szerencséd van, az interneten kedvező áron és gyorsan megrendelhetsz egy akkora darabot, amiben kényelmesen elfér a család. Szavakkal leírhatatlan érzés, amikor a 40 fokban hagyod a fenébe a házi munkát és helyette elmerülsz a hűs vízben, aztán megtörölközöl, és mész tovább a dolgodra.

Láthatjátok: az embernek nem minden évben adatik meg, hogy súlyos tíz- meg százezreket költsön nyaralásra. Ha te is így jártál, légy leleményes, kreatív, járj nyitott szemmel! Hidd el, sokkal több a szépség körülötted, mint amennyit nap mint nap észreveszel! Lazulásra fel!

Kép: unsplash

Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal is!

Minden jog fenntartva!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.