Szemlélődő Szív

Balatoni nyaralás gyerekekkel

2018. augusztus 12. - Szemlélődő Szív

Két hete a Balaton északi partján töltöttünk néhány napot. Balatongyörököt és a környéket bátran ajánlom minden kisgyerekes családnak. Most néhány konkrét ötletet adok ahhoz, mivel is tölthetitek a Balaton nyugati csücskében a szabadnapjaitokat.

Maga Balatongyörök remek kis stranddal rendelkezik. Játszótér, strand könyvtár várja a pihenni vágyókat. Bár az északi oldalon mást vártam, mégis találtunk homokos, lassan mélyülő részt a parton. Úszógumikkal a gyerekek is bátran bemehettek a tóba - természetesen szülői jelenléttel. A község központi, part menti része szépen karban tartott, gondozott, virágos, barátságos. A móló környékén horgászokba, kacsákba és hattyúkba botlottunk. A gyerekeknek ez is érdekes élmény volt. Egy élménydús nap zárásaként felszálltunk a délután fél ötkor induló sétahajóra. Az egyórás utazást viszont már borsosabb áron mérték. Szigliget irányába indultunk, sehol nem kötöttünk ki, fél óra elteltével pedig visszafordultunk a györöki kikötő irányába. Két egymást követő napon egy-egy kisebb túrán kerestük fel a település három kilátóját. A Bél Mátyás kilátóhoz biciklivel indultunk, aztán gyalog folytattuk utunkat. A Batsányi-kilátóhoz egy kellemes erdei séta során jutottunk, a Szépkilátó pedig szinte a szállásunkkal szemben volt. A gyerekek minden gond nélkül bírták a túrázást, bár voltak olyan szakaszok, ahol egy kicsit karban kellett őket vinni, mert nyűgösek voltak.

Bár biciklivel terveztük megtenni a 10 km-es távot, végül kocsival mentünk át Szigligetre, a várba. Egy harci bemutatónak lehettünk szemtanúi. A kisfiamnak felettébb tetszettek a felállított kronoszkópok, amelyekbe kukucskálva a vár egykori életébe nyerhetett bepillantást. Szigliget tetejéről pazar látvány tárult elénk. A várból leérve kézműves fagyit vettünk. Mindegyik íz gluténmentes volt, ugyanilyen tölcsért is kínáltak az ételallergiás látogatóknak. Kétszer fagylaltoztunk itt. Másodjára rutinosan, a saját kiskanalunkkal és dobozkáinkkal felszerelkezve vettük célba a fagyis pultot, hogy ne termeljünk hulladékot az eldobható pohárkákkal és a műanyag kanalakkaal. (Kérhettük volna tölcsérbe is a fagyinkat, de számunkra így volt egyszerűbb.) Én mindkét alkalommal szigligeti szilva szorbét és levendulás fehér csokit választottam. Ínycsiklandó volt a helyi alapanyagokból készült hűsítő. Szigligeten beszereztem egy levendulás és egy kecsketejes szappant. Idáig még csak az utóbbit próbáltam ki, de teljesen beleszerettem. A bőröm hihetetlenül bársonyos és sima lett tőle.

Keszthelyre eredetileg szintén biciklivel mentünk volna, ám végül itt is maradtunk az autós megoldásnál. Ide szintén több ízben ellátogattunk. A városnak magával ragadó, kedélyes atmoszférája van. A Festetics-kastélyt csak kívülről néztük meg, a kastélykert túloldalán található Vadászati Múzeumba viszont betértünk. Ambivalens érzéssel jártam végig a bemutató termeket. Egyrészt lenyűgözött az állatok szépsége, másrészt taszított a gondolata annak, hogy ezek az állatok mind az emberi kegyetlenség és brutalitás áldozatai. A kisfiaim kimondottan élvezték a kiállítást, valójában mi is. Engem a kastély kertje nyűgözött le igazán. Pár nappal később a keszthelyi Balatoni Múzeumot jártam végig a kisfiammal. Ha kicsit több időnk lett volna, a kisfiam jobban belemerülhetett volna a gyermekeknek szánt interaktív tevékenységekbe, azonban még így is kipróbálhatta, milyen egy igazi hajóskapitány dolga. Emellett egy méhészeti és egy denevéres időszaki kiállítást is megtekintettünk.

Egy hosszabb, kocsiban töltött nap végén kipróbáltuk a balatonfűzfői bobot. Én egy kört tettem, és bőven elég volt, mert nem szeretem a bobozást. A kisfiaim most ültek először bobban. Nagyon élvezték.

Láthatjátok, a Balatonnak ebben az apró kis csücskében is rengeteg program és látnivaló várja az utazókat. Ha tehetitek, győződjetek meg róla személyesen, milyen kellemes élmény a magyar tenger partján tölteni a nyarat!

Kép: saját

Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal is!

Minden jog fenntartva!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.