Szemlélődő Szív

Szemlélődő Szív

Diótörő 2020 - Az online az új offline. Vagy mégsem?

2020. december 26. - Szemlélődő Szív

A 2020-as év lehetőségei eléggé szűkre szabottak voltak, az online tér azonban kinyílt előttünk. Első élő - pontosabban felvételről sugárzott - streaming előadásként a legolcsóbb balettközvetítésre váltottam jegyet. Mint utóbb kiderült, jól tettem, hogy nem a drágább jegyek közül válogattam.

nutcracker figurine

Ahogy arról már meséltem nektek, tavaly a kisfiammal egy emlékezetes programmal ajándékoztuk meg magunkat. Budapestre utaztunk a Diótörőre. Bár az előadás vége felé lankadt a lelkesedése, máig szívesen emlékezünk vissza erre a különleges napra. Mivel a kisebbik gyermekem kimaradt ebből az élményből, idén vele is szerettem volna átélni ezt a karácsonyi programot. 

Az előadás előtt néhány nappal már elkezdtem hajtogatni, hogy hamarosan jön a Diótörő és milyen jó lesz! Természetesen tisztában voltam vele, hogy egy felvétel nem pótolhatja az élő műsor varázsát, de azért reméltem, hogy sikeresen rácsatlakozhatunk a TV-nkkel a világhálóra és a művészetre. A vasárnap, délután négyre meghirdetett műsorért boldogan dobtam el a vasalódeszkát. Betelepedtünk a nappaliba, és a TV-képernyőre tapadtunk. Az e-mailben küldött linket sikerült megtalálnunk, ott viszont elakadtunk. Vagy negyed óráig vártuk, hogy történjen valami, de nem lettünk okosabbak. Mivel Angliából közvetítették az előadást, az időeltolódással magyaráztuk a dolgot, aztán vártunk még egy órát, és ismét megpróbáltunk csatlakozni a nézőkhöz. Megint nem jártunk sikerrel. Három negyed óra bénázás után a számítógépemen sikerült elindítani. Bekucorodtunk a kanapéra, ölemben a géppel, mellettem a kis családom. Magasságkülönbségeinkből adódóan nem volt egyszerű belőni azt a képernyőpózt, amely mindannyiunknak megfelelt. Kényelmesebb - és látványosabb - lett volna, ha sikerül a TV-t beüzemelnünk, de örültünk, hogy egyáltalán elindult a közvetítés. A szünetet átugorva tovább gémberedtünk a kijelző előtt, amikor egyszer csak elakadt a közvetítés. Próbáltunk néhány percet visszatekerni, bízva abban, hogy a problémás részt majd "átugorja" a gép, és továbbmegy, de ez sajnos nem sikerült. Kb 20 perccel a vége előtt valamit úgy elnyomkodtam, hogy nem tudtunk visszalépni a közvetítésbe.

Nyilván nem voltak illúzióim, tudtam, hogy az online élmény nem egyenlő az offline-nal, ennek ellenére kicsit csalódott voltam. A gond csak az, hogy nem igazán lettünk okosabbak, nem tudjuk, hogy legközelebb mit és hogyan kell beállítanunk, hogy gördülékenyen élvezhessük a streamelt előadásokat. Ha valakinek van ötlete, szívesen veszem! Így jobb híján maradunk a filmeknél meg a könyveknél. És várjuk, hogy újra mehessünk színházba.

Kép: unsplash

Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal is!

Minden jog fenntartva!

A bejegyzés trackback címe:

https://szemlelodosziv.blog.hu/api/trackback/id/tr4216357852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása