Szemlélődő Szív

Szemlélődő Szív

2018-as év- és blogösszefoglaló

2018. december 28. - Szemlélődő Szív

Az idei év számos változást hozott a szakmai életembe. Tavasszal elkezdtem dolgozni egy helyi hetilapnál és a Life.hu-nál. Ezzel egyidejűleg kevesebb időm maradt a blogra, bár a tavalyi 57 bejegyzéshez képest idén 60 alkalommal jelentkeztem friss bejegyzéssel. Az új, újságírói munkáimról itt is olvashattatok. A Szentesi Élet környezetvédelmi rovatának cikkei a blogon is megjelentek, a Life.hu Család rovatában közölt írásaimról pedig minden hónapban készítettem egy-egy rövid összefoglalót. Ez itt megjelenő írásaim kapcsán a legváltozatosabb területek szakértőivel készítettem interjút. Valódi intellektuális lubickolások volt számomra ezek a beszélgetések. De hogyan is nézett ki ez az év?

img_20180815_105410.jpg

A blog tematikája továbbra is a környezetvédelem, az anyaság és gyereknevelés, valamint egyéb hétköznapi jelenségek köré szerveződött. Az irodalom idén kisebb szerepet kapott a blogon és a saját életemben is, ugyanis 2018-ban a Nők Lapja előfizetők táborát erősítettem, így kevesebb időm jutott szépirodalomra. Ennek ellenére idén is olvastam remek könyveket. Ezek között szerepel Vass Virág legújabb regénye, Az örökké rövid története. Ehhez kapcsolódóan egy ajánlót és egy Virággal készített interjút is olvashattok az elkövetkező hetekben.

Az olvasottsági adatok alapján ezek a cikkek nyerték el leginkább a tetszéseteket 2018-ban:

1. Interjú Mengyán Eszterrel, a Holy Duck bloggerével a fast fashionről és a fenntartható divatról

2. Interjú Kump Edinával, a hulladekmentes.hu környezetvédelmi szakemberével

3. Interjú Keresztes Ilonával a FIatalok az Élet Szolgálatában egyesületről

4. Cikk a mindennapok során alkalmazható környezetbarát megoldásokról

5. Interjú Németh Alexandra hegymászóval

6. Interjú Tóth Andival, a Háztartásom Hulladék Nélkül bloggerével

7. Cikk az ételpazarlásról

8. Cikk a kisfiaim farsangi űrhajós jelmezének készítéséről + képek a kis asztonautákról

9. Cikk az első NMHH sajtótájékoztatómról + kép rólam

10. Cikk a fast fashionről

borival.jpg

A saját kedvenceim 2018-ban

Az idei évben készített, saját, személyes kedvenceim között nehéz rangsort felállítanom. 2018-ban sok inspiráló emberrel találkoztam, akik a maguk területén kivétel nélkül mind maradandót és elismerésre méltót alkottak. Ilyen többek között Grandpierre Atilla, akinek tavasszal egy csillagászati előadását hallgattam meg, ősszel pedig egy VHK koncertjén tomboltam. Néhány héttel később pedig interjút készítettem vele a környezetszennyezésről. Idén a koncertekből jócskán kijutott nekünk. Négy alkalommal ordítottam a dalszövegeket Péterfy Bori koncertjein. A gyulai állomás fantasztikusan sikerült, az ópusztaszeri, Woodstock fesztiválos fellépésükkel pedig bevezettük a kisfiainkat a fesztiválozás hogyanjába és mikéntjébe.

Ebben az évben több olyan előadáson is jártam, amelyek tartalmas, intellektuális mondanivalójukkal szellemi felfrissülést jelentettek számomra. Ilyen volt többek között Vekerdy Tamás, Tari Annamária vagy Farkas Bertalan előadása. Inspirálóan hatott rám, amikor Klein Dávid és Németh Alexandra hegymászók elért sikereikről meséltek.

A személyes témákat idén igyekeztem kerülni. Ennek ellenére helyet kapott a blogon a balatoni nyaralásunk története, egy katartikus színházi élmény Tenki Rékával és az Egyasszonnyal, az NMHH sajtótájékoztatóján, valamint a Kárpátalján tett látogatásom.

Nem mellesleg néhány hete regisztráltam a blogom az Instagramra. Szemlelodoszivblog néven tudtok rákeresni.

Tervek 2019-re

Jövőre igyekszem az eddigieknél is jobban beosztani az időm, hogy a futás és a regényírás mellett egy újabb szakmai kihívásnak is maradéktalanul eleget tegyek. És hogy mi ez? Januártól a Life.hu-n már nemcsak heti egy cikkem fog megjelenni, hanem kettő. Ezenkívül egyéb sajtómunkák is várnak rám. A következő évhez minden olvasómnak jól megválasztott célokat, kitartó munkát és lelkesedést kívánok!

Neked melyik cikkem tetszett legjobban 2018-ban?

Kép: saját

Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal is!

Minden jog fenntartva!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szemlelodosziv.blog.hu/api/trackback/id/tr1414518788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása